erickhaledhot

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Moa Gustafsson - 29 mars 2012 20:13

 

Av Moa Gustafsson - 29 mars 2012 20:12

 

I MORN SMÄLLER DET HELSINGBORG!

Av Moa Gustafsson - 29 mars 2012 17:46

Idag när jag satt på bussen så hörde jag Eric var med på Mix Megapol men hann inte lyssnaklart. Jag håller på letar klippet kommer så fort jag hittar det! :D

Av Moa Gustafsson - 29 mars 2012 17:41

Skiter i Jante

Den lille popsnärten Eric Saade har varit väldigt omskriven i medierna de senaste dagarna. Hur bara kan man vara så osvensk och fullkomligt skita i Jante-lagen? Inte nog med att han ger sig ut på arenaturné, dessutom tar han nästan 1500 kronor från sina fans för en autograf. Fast riktigt så är det kanske inte.

– Det här är ingen signeringsturné, de får ett backstagepass till min konsert, sådana säljer stora världsstjärnor som Beyoncé hela tiden och då är det ingen big deal, säger Eric.


För några veckor sedan stod han på scenen i Globen och lämnade över den eftertraktade sångfågeln till Melodifestivalens nya vinnare Loreen. För egen räkning hade han redan släppt ”Mello” för länge sedan och nu fokuserar han hundra procent på sin stora dröm som äntligen går i uppfyllelse.


Arenaturnén bjuder på dansare, led-skärmar, liveband och galna nummer.


– Den heter Pop Explosion för att det verkligen smäller och för att det verkligen är något stort. Jag ville utmana till någonting nytt och sätta en trend för att arenaturnéer blir vanligare i Sverige, säger Eric.


För Eric handlar det hela tiden om att ligga steget före – det enda som räknas är vad man gör sedan. Med sin låt Popular placerade sig Eric bättre i Eurovision Song Contest bättre än vad någon svensk gjort på tolv år. Men det spelade ingen roll hur det gick där och då, det var bara en hype.


– Ingenting handlar om vad du gör i Mello, du kan vara hur bra eller hur dålig som helst. Allt handlar om vad du gör efteråt för det är då du ska stå på egna ben. Dagen efter finalen är det slut, det är då det gäller att leverera. Andra singeln är alltid viktigare än den första.


I årets Melodifestival tycker han helt klart att rätt låt vann, även om han rent personligt tycker att det hade varit roligt att lämna över priset till sin polare Danny. Men han kallar Loreen för sjukt begåvad och en grym artist.


– Jag blir mer förvånad om hon inte tar hem det än om hon faktiskt gör det. Den låten är lite som Rihanna, eller, den är fuck you Rihanna för den är så sjukt bra!


Och så var det det där med att hans ex Molly Sandén stod på scenen och sjöng om hans smutsiga underkläder…


– Fast gjorde hon verkligen det? Vi satt för ett år sedan och lyssnade på den där låten tillsammans, säger han.


I dag är han singel men tror att han skulle få sjukt mycket ragg bara han hade haft tid för det. Just nu jobbar han 09-02 och hinner inte alls flörta. Men han säger att han kan tänka sig att dejta, även om det är ett fan, så kanske kan någon av dem som betalar 1500 kronor för att få hänga med Eric backstage faktiskt få valuta för pengarna – dem är han så illa tvungen att träffa.

Presentation


Hej jag är en tjej som är 15 som älskar Eric Saade , jag gillar många fler artister! om du har egna bilder på Eric eller tips så kommentera eller maila mig moa.gustafsson@hotmail.com

Fråga mig

42 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bästa med bloggen?
 bilderna
 får info
 för det handlar om Eric

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards