erickhaledhot

Alla inlägg under maj 2013

Av Moa Gustafsson - 27 maj 2013 20:35

Aldrig tidigare har ett fotbollsmästerskap för damer haft en officiell låt.
Erik Saades ”Winning Ground” bryter ny mark – och faller i god jord. 


– De stackars spelarna kommer att få höra låten så många gånger, säger förbundskapten Pia Sundhage.

 
Eric Saade får i uppdrag att sjunga den officiella EM-låten.   Eric Saade får i uppdrag att sjunga den officiella EM-låten. Foto: Andreas Bardell

Sommarens EM-turnering kommer att avslutas med final på en vackert utsmyckad och utsåld nationalarena. När den officiella EM-låten ”Winning Ground” presenterades i går bar Friends Arena fortfarande tydliga spår efter söndagens cupfinal.

Men såren på läktarna och den lika leriga som söndersprungna planen hamnade helt i skymundan när Erik Saade började prata om sin EM-låt.

– Det har varit en ära att få skriva låten, men också svårt. Vi ville verkligen få allt helt rätt, säger Erik Saade.

Släkt med Sundhage

Två dagar tog det Saade och Stefan Örn att skriva låten som skriver ett nytt kapitel damfotbollshistoria. Och om Saade kände press under arbetet med låten så var det knappast något mot vad kollegan Örn upplevde.

– Pia är min moster så jag hade nog fått höra ett och annat om resultatet inte blivit bra, säger han.

Låtskrivare Örn kunde, precis som Saade, pusta ut. Moster Sundhage, som var på plats i nationalarenan, gav tummen upp.

– Låten är riktigt bra och jag tycker att det känns gott att förstärka den stora upplevelsen i sommar med en sådan här låt, säger Sundhage.

Gillade låten

Att förbundskaptenen verkligen gillade låten gick inte att ta miste på. Hon sken upp varje gång hon började prata om ”Winning Ground” och utfärdade dessutom en liten varning till den svenska EM-truppen.

– De stackars spelarna kommer att få höra låten så många gånger i sommar, för jag tycker verkligen att den är riktigt bra.

Bra nog att utmana klassikern från 1987, ”Vi är tjejer, vi är bäst”?

– Jag sjöng den ofta. Den står sig än i dag, men ”Winning Ground” en låt som fungerar bra i arenor och jag hoppas att det är en låt som kommer att kunna förknippas med att fotboll är så mycket mer än guld. Det är vägen dit som är mödan värd.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article16850880.ab

Av Moa Gustafsson - 27 maj 2013 18:52

 

Eric åker till spanien för att spela in en ny video! Ni hörde en ny VIDEO!

Presentation


Hej jag är en tjej som är 15 som älskar Eric Saade , jag gillar många fler artister! om du har egna bilder på Eric eller tips så kommentera eller maila mig moa.gustafsson@hotmail.com

Fråga mig

42 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bästa med bloggen?
 bilderna
 får info
 för det handlar om Eric

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards